24. číslo občasníku Petrské listy - Vánoční speciál
Prosinec 2024 / XXIV. číslo
Ke stažení ve formátu PDF.
Líbí se vám stránky spolku?
20.09.2019
Rozhovor Pavly Johssonové s Payamem Razim - Screenshot
Pavla Johnssonová - Rozhovor s Payamem Razim
ScreenShot
Petrská 1132/4 Prague
V Petrské 4 byl otevřen ScreenShot, prostor pro filmovou projekci, bar a galerie. Za novým projektem stojí Payan Razi, v Praze žijící absolvent režie na FAMU (2007). Payan pracuje dva dny v týdnu jako hudební redaktor v Rádiu Free Europe a po zbytek času se věnuje ScreenShotu.
Představuje ho jako hybridní prostor pro pražské milovníky filmu. Chce nabídnout atmosféru čistého a útulného uměleckého prostoru s profesionálními míchanými drinky, odbornou filmovou dramaturgií, hifi zvukem a videem.
ScreenShot chce zprostředkovat českou kulturu a film i mezinárodním návštěvníkům pomocí titulků pod českými filmy.
Prvním krokem je promítání padesáti mistrovských děl českého filmu od třicátých let s anglickými titulky od 2.10 2019.
ScreenShot byl otevřen 13. 9. 2019 a hned další den na Zažít město jinak na Petrském náměsti nabídl klavírní koncert francouzské pianistky Julie Anna Zappala. Ze sklepa čtyři lidi vynesli pianino a postavili ho na náměstí. Koncert trval přes hodinu a Juliiny improvizace byly nádherné, melodické a procítěné.
My z Petrské čtvrti se nejvíc obáváme postupného vytlačování původního obyvatelstva příjmově silnějšími skupinami , ale ScreenShot nabízí kulturu pro všechny, že?
Samozřejmě a je to teprve začátek. Neříkáme si kino, ale prostor pro projekci. Některé filmy jsou hodně staré a my nemáme pětatřiceti milimetrový projektor. Proto jsme spolupracovali s Národním filmovým archivem, který nám poskytl restaurované kopie. Díky tomu, že ředitel archivu Michal Bregant mě učil na FAMU, se nám dostalo nadšené podpory.
Kolik budou stát lístky?
Budeme hodně normální, tak sto dvacet až sto padesát korun. Naším cílem je za lístky neúčtovat nic. Taky je to malinký sálek. Určitě se nespoléháme na to, že bychom si prodejem lístků něco vydělali. Když se lidem ze sousedství bude film líbit, bude to nejlepší odměna.
Proč jste se rozhodl žít v Praze?
Jako Íránec jsem přijal práci v Radio Free Europe a měl jsem tam svůj pořad. Tu práci jsem bral velmi vážně. Nebyl jsem doma čtrnáct let, ale rodiče mě navštěvují, maminka bydlí v Austrálii, otec ve Francii. Strávil jsem v Praze velmi důležité roky, takže je to pro mě domov.
Jak probíhala rekonstrukce prostor, které užíváte?
Zjistili jsme, že tenhle sklep je nejstarší tady z širokého okolí, a sice z roku 1343, takže jsme museli jít na Památkovou péči a rekonstruovat velmi citlivě. Našli jsme tu krásný kachlík s východními motivy. Dali jsme ho do Národního muzea.
Pavla Jonssonová
V Petrské 4 byl otevřen ScreenShot, prostor pro filmovou projekci, bar a galerie. Za novým projektem stojí Payan Razi, v Praze žijící absolvent režie na FAMU (2007). Payan pracuje dva dny v týdnu jako hudební redaktor v Rádiu Free Europe a po zbytek času se věnuje ScreenShotu.
Představuje ho jako hybridní prostor pro pražské milovníky filmu. Chce nabídnout atmosféru čistého a útulného uměleckého prostoru s profesionálními míchanými drinky, odbornou filmovou dramaturgií, hifi zvukem a videem.
ScreenShot chce zprostředkovat českou kulturu a film i mezinárodním návštěvníkům pomocí titulků pod českými filmy.
Prvním krokem je promítání padesáti mistrovských děl českého filmu od třicátých let s anglickými titulky od 2.10 2019.
ScreenShot byl otevřen 13. 9. 2019 a hned další den na Zažít město jinak na Petrském náměsti nabídl klavírní koncert francouzské pianistky Julie Anna Zappala. Ze sklepa čtyři lidi vynesli pianino a postavili ho na náměstí. Koncert trval přes hodinu a Juliiny improvizace byly nádherné, melodické a procítěné.
My z Petrské čtvrti se nejvíc obáváme postupného vytlačování původního obyvatelstva příjmově silnějšími skupinami , ale ScreenShot nabízí kulturu pro všechny, že?
Samozřejmě a je to teprve začátek. Neříkáme si kino, ale prostor pro projekci. Některé filmy jsou hodně staré a my nemáme pětatřiceti milimetrový projektor. Proto jsme spolupracovali s Národním filmovým archivem, který nám poskytl restaurované kopie. Díky tomu, že ředitel archivu Michal Bregant mě učil na FAMU, se nám dostalo nadšené podpory.
Kolik budou stát lístky?
Budeme hodně normální, tak sto dvacet až sto padesát korun. Naším cílem je za lístky neúčtovat nic. Taky je to malinký sálek. Určitě se nespoléháme na to, že bychom si prodejem lístků něco vydělali. Když se lidem ze sousedství bude film líbit, bude to nejlepší odměna.
Proč jste se rozhodl žít v Praze?
Jako Íránec jsem přijal práci v Radio Free Europe a měl jsem tam svůj pořad. Tu práci jsem bral velmi vážně. Nebyl jsem doma čtrnáct let, ale rodiče mě navštěvují, maminka bydlí v Austrálii, otec ve Francii. Strávil jsem v Praze velmi důležité roky, takže je to pro mě domov.
Jak probíhala rekonstrukce prostor, které užíváte?
Zjistili jsme, že tenhle sklep je nejstarší tady z širokého okolí, a sice z roku 1343, takže jsme museli jít na Památkovou péči a rekonstruovat velmi citlivě. Našli jsme tu krásný kachlík s východními motivy. Dali jsme ho do Národního muzea.
Pavla Jonssonová